Chiptuning inaczej - czyli co zrobić, żeby zaoszczędzić

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Doktor Jarek
    Classic
    • 2010
    • 15

    Chiptuning inaczej - czyli co zrobić, żeby zaoszczędzić

    Witam . Mam taki mały ( ale wkurzający problem )
    Po ponad roku eksploatacji auta zauważyłem że nieźle mi już trzeszczy.
    Kierując się poradami z OCP udało mi się 99,9 % tych odgłosów usunąć silikonem ze Statoil więc były to po prostu uszczelki.
    Jednak od kilku dni w aucie w któym było cichutko zaczeło coś hałasować z prawej strony na podszybiu. Miejsce to tak jakby prawy słupek albo sam prawy róg deski.
    Nie wiem co to jest może ta kratka nawiewu ? Sprawdzałem ręką czy się coś nie poluzowało ale wygląda ok. Jedynie osłona prawego słupka ma taki lekki luz ale nie wiem czxy to jest przyczyna. Odłgosy są słyszalne praktycznie od razu po rozpoczęciu jazdy i nie musi być to nierówna nawierzchnia. Nie określił bym tego jako skrzypienie tylko taki inny odgłos jakby coś było poluzowane.
    Może ktoś z was miał podobny problem i wie jak to usunąć ?
  • ged
    Ambiente
    • 2009
    • 144

    #2
    Chiptuning inaczej - czyli co zrobić, żeby zaoszczędzić

    Swoją Octavką robię około 8000km miesięcznie i mam troszkę dziwne pytanie:

    Czy można wykonać chiptuning, powodujący zmniejszenie zużycia ON nawet kosztem osiągów? Czy jest to gra warta świeczki - nie interesuje mnie oszczędność rzędu 0,2 litra. W chwili obecnej auto spala około 5,8l/100 w cyklu mieszanym. Interesuje mnie oszczędność powiedzmy tej końcóweczki.

    Co koledzy na to?

    I drugie pytanie - czy chiptuning da wykonać się w sposób "niewidoczny" dla ASO?

    Komentarz

    • Maru 123
      RS
      • 2008
      • 4660

      #3
      ged, często jest tak że wydobycie troche rezerwowych KM powoduje spadek zużycia paliwa który jest jednak trudny do osiągnięcia bo wiadomo więcej KM większa chęć na przyciśnięcie gazu 8)
      1.8T AGU L&K

      2.0TDI BKD ELEGANCE

      TOYOTA LAND CRUISER J95

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Mozna napisac eko program, wiem ze w cos takiego bawil sie Wojtek (Aligator) robi tez takie cos ecusoft dla taryfiarzy ktorzy wlasnie maja BXE w OII.


        Nie da sie zrobic softu, zeby ASO sie nie polapalo. Tzn jak nie szukaja to nie widza, ale jak beda jezdzic autem to juz tez beda wiedziec ze cos tam jest zrobione.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • ged
          Ambiente
          • 2009
          • 144

          #5
          Zamieszczone przez Maru 123
          (...) bo wiadomo więcej KM większa chęć na przyciśnięcie gazu 8)
          No właśnie, też mnie to martwi :diabelski_usmiech

          Zależy mi jednak bardzo mocno na oszczędności ON, więc nawet zwiększenie ilości kucyków nie będzie większą pokusą niż zaoszczędzenie 230zł miesięcznie. W skali roku są to oszczędności przekraczające 2500zł. Tak więc temat do rozwagi - chcę zaoszczędzić na paliwie, ale jak to osiągnąć? :roll:
          Zamieszczone przez Maicroft
          Nie da sie zrobic softu, zeby ASO sie nie polapalo. Tzn jak nie szukaja to nie widza, ale jak beda jezdzic autem to juz tez beda wiedziec ze cos tam jest zrobione.
          Ale czy ASO możne wyniuchać modyfikację powodującą spadek spalania, jeżeli nie mam komputera? W zasadzie jedynie testy dynamiczne dały by im jakiś wgląd na parametry. Przyznam, że nie znam się kompletnie na parametrach VAG, więc być może stąd moje pytania.

          Komentarz

          • Maru 123
            RS
            • 2008
            • 4660

            #6
            Zamieszczone przez ged
            chcę zaoszczędzić na paliwie, ale jak to osiągnąć? :roll:
            klima off prawidłowe ciśnienie w oponach graty z bagażnika do garażu itd :wink:
            1.8T AGU L&K

            2.0TDI BKD ELEGANCE

            TOYOTA LAND CRUISER J95

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez Maru 123
              klima off prawidłowe ciśnienie w oponach graty z bagażnika do garażu itd :wink:
              wyrzucic kierowce jeszcze do garazu :wink:


              ged, pytanie tylko czy jest sens ? Robisz dużo km miesiecznie wiec moc też Ci jest potrzebna , obniżysz powiedzmy sobie moc i bedziesz sie wkurzał że Ci auto nie jedzie przy wyprzedzaniu Tira. A Walkao 0,8 l to jest śmiech i to w cyklu mieszanym.


              Czasem mam wrażenie że nawet jeżeli auto by za darmo jeździło to ludzie by chcieli żeby jeszcze bardziej oszczędne było :roll:
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • Maru 123
                RS
                • 2008
                • 4660

                #8
                Zamieszczone przez ged
                W skali roku są to oszczędności przekraczające 2500zł.
                to zyskasz a taj jak mówi Ziomal, stracisz dynamikę... pozatym program kosztuje 1000-1400zł :roll:
                a jak moje 1.8T pali 13L? stary inni mają gorzej :twisted:
                1.8T AGU L&K

                2.0TDI BKD ELEGANCE

                TOYOTA LAND CRUISER J95

                Komentarz

                • ged
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 144

                  #9
                  Zamieszczone przez Ziomal
                  ged, pytanie tylko czy jest sens ? Robisz dużo km miesiecznie wiec moc też Ci jest potrzebna , obniżysz powiedzmy sobie moc i bedziesz sie wkurzał że Ci auto nie jedzie przy wyprzedzaniu Tira. A Walkao 0,8 l to jest śmiech i to w cyklu mieszanym.

                  Czasem mam wrażenie że nawet jeżeli auto by za darmo jeździło to ludzie by chcieli żeby jeszcze bardziej oszczędne było :roll:
                  Może masz rację, a może nie. Jeżeli w firmie zaoszczędzę w dwóch miejscach po 2500zł rocznie to mam możliwość uruchomić je w innym miejscu. Wiesz, że nie chodzi raczej o to, by kilometry leciały za darmo. Raczej by było taniej.

                  Faktem jednak jest, że te kuce czasami są baaardzo przydatne. Rozważę za i przeciw - jeśli jeszcze do tego dodać ewentualną możliwą utratę gwarancji, to już jest kichowato.

                  Zamieszczone przez Maru 123
                  Zamieszczone przez ged
                  W skali roku są to oszczędności przekraczające 2500zł.
                  to zyskasz a taj jak mówi Ziomal, stracisz dynamikę... pozatym program kosztuje 1000-1400zł :roll:
                  a jak moje 1.8T pali 13L? stary inni mają gorzej :twisted:
                  :szeroki_usmiech Tak, gdybym chciał poszaleć, też bym wziął taki, co to mi 13 literków chapnie... Ale tu Panie w kraju bida, trza oszczędzać.

                  No nic, zastanowię się. Jednak jeśli by ktoś wiedział o takich sprawdzonych modach to porszę dać znać, będę wdzięczny i być może jakiegoś bronka na jakimś spocie spijemy. Kto wie, może się wybiorę :szeroki_usmiech

                  Komentarz

                  • bradley
                    L&K
                    • 2008
                    • 1465

                    #10
                    Sa firmy tuningowe, ktore oferuja eko boxy. Czyli cos co mozna ew. odpiac przed wizyta w ASO i nikt nie bedzie wiedzial ze to tam bylo.
                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                    Komentarz

                    • fernando
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1890

                      #11
                      Ziomal, Maru 123, ale przecież program pisany przez Aligatora, o którym mówiłMaicroft, wręcz dawał przyrost mocy, przy jednoczesnym spadku zużycia paliwa.

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        fernando, pokaż mi wykres któregoś auta bo znaleźc nie mogę , chce się miło zaskoczy bo praw fizyki nie oszukasz.
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • fernando
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1890

                          #13
                          Zamieszczone przez Ziomal
                          bo praw fizyki nie oszukasz.
                          Owszem, ale chodzi o to, że jadąc oszczędnie nie używasz wysokich obrotów, więc obniża Ci dawkę przy wolnych obrotach, a przy wyższych normalnie jak w zwykłym chiptuningu... Poszukam wykresu, bo też nie mam wszystkich na kompie zapisanych, ale jestem prawie pewien, że nie obniżał mocy maksymalnej.

                          [ Dodano: Czw 19 Lut, 09 00:21 ]
                          Widzisz Ziomal, ja w branży nie siedzę i moja wiedza bazuje tylko na różnych zasłyszanych/przeczytanych wypowiedziach, a coś mi się obiło, że teraz programy fabryczne są pisane tak, żeby emisja spalin była jak najniższa, a nie aby uzyskać najmniejsze spalanie...

                          Komentarz

                          • Ziomal
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 5841
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez fernando
                            a coś mi się obiło, że teraz programy fabryczne są pisane tak, żeby emisja spalin była jak najniższa, a nie aby uzyskać najmniejsze spalanie...
                            Tylko po co ludziom którzy robia program jakas norma spalin ? Trzeba trafic na upierdliwego diagnoste.
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              zamiast jakiegoś "eko tuningu" :shock: , który tak czy inaczej będzie kosztowal, proponuję położyć piórko na pedale gazu i ściśle zastosować sie do zasad eko drivingu, który nie kosztuje nic...

                              ale szczerze mówiąc problem jak dla mnie totalnie niezrozumiały, jak widzę (pomijając już w ogóle realność tego eko tuningu) mówimy o "uruchomieniu" oszałamiającej kwoty 2500PLN w skali roku... co w obliczu utraty gwarancji i irytującego pogorszenia osiągów, których w serii BXE już nie ma, jest IMO co najmniej dziwne.
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • dariuspolo
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1168

                                #16
                                Ziomal,
                                Zamieszczone przez szkoda
                                i irytującego pogorszenia osiągów
                                ...jest tak wlasnie jak pisze fernando poprzez odpowiednio umodelowany moment w niskim zakresie obrotow mozna zmniejszyc zuzycie paliwa, moc lekko sie podnosi a calkowite zuzycie paliwa spada (auto nie traci na dynamice), jest wiele firm tuningowych oferujacych takie zmiany (w kraju podobno Ali robi cos takiego), niewiem czy tuner za kazdym razem musi program modelowac pod indywidualny profil danego kierowcy, ale zadna z firm oferujacych cos takiego nie wstawia wykresow w internecie (kazdy ma swoje triki i nie chce stracic wlasnego chleba).

                                Inna sprawa ze nawet w przypadku standardowego virusa przy zachowaniu dawnego profilu jazdy spalanie spada (tylko kto potrafi go zachowac).

                                [ Dodano: Czw 19 Lut, 09 06:50 ]
                                ...niemiecka firma za "jedyne" 350euro(edc15) + 90euro( dodatek za edc16) oferuje spadek zuzycia paliwa w miescie do 20% i poza miastem przy szybkiej jezdzie do 5%.
                                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                Zuzycie paliwa

                                Komentarz

                                • kazik4x4
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2728

                                  #17
                                  Jak się orientowałem w sprawie softa, to w przypadku silników ATD (a ja taki mam s aucie) jest normalne to, że po wejściu ma moc rzędu 130PS, średnie zużycie spada przy zachowaniu dotychczasowego stylu jazdy.

                                  No alae kolego, jeśli dla Ciebie te 5,8 to za dużo, to polecam przesiadkę do Citroena C3 1.0D gdzie będziesz miał szanse osiągną wynik 3,8l/100km.

                                  Ale i to po jakimś czasie może być dla ciebie za dużo, a takiego softa od którego by w baku przybywało jeszcze nikt nie napisał i nieprędko napisze

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    jak dla mnie każdy odczuwalny przyrost mocy musi się wiązać PRZYNAJMNIEJ z zachowaniem spalania na poprzednim poziomie, jeżeli nie z jego wzrostem -> rzeczą, która absolutnie nie mieści mi się w głowie jest to słynne zachowanie dotychczasowego stylu jazdy po programie.


                                    Zamieszczone przez dariuspolo
                                    oferuje spadek zuzycia paliwa w miescie do 20%
                                    chciałbym zobaczyć ten program, który zrobiłby z moich miejskich 8 litrów -> 6,4, oczywiście zdaję sobie sprawę, że kluczowew tym wszystkim jest słowo "do", fajnie byłoby gdyby ktos mógł potwierdzić takie cuda, bo jak na razie na podstawie doświadczenia za cholerę to do mnie nie przemawia...

                                    [ Dodano: Czw 19 Lut, 09 07:45 ]
                                    Zamieszczone przez kazik4x4
                                    jest normalne to, że po wejściu ma moc rzędu 130PS, średnie zużycie spada przy zachowaniu dotychczasowego stylu jazdy
                                    normalka... :szeroki_usmiech
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • dariuspolo
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1168

                                      #19
                                      szkoda, wyslalem zapytanie do Aligatora i Roba, moze zechca sie wypowiedziec jako specjalisci w tym temacie jakie naprawde sa efekty takiego czegos, bo wiadomo reklama robi swoje, a my to sobie mozemy tylko gdybac.
                                      U mnie nastapil zawsze lekki spadek, ale co trzeba podkreslic poza programem byly przeprowadzane inne modyfikacje, poza tym malo jezdze po miescie.

                                      [ Dodano: Czw 19 Lut, 09 08:35 ]
                                      ...z jednej strony moj VP robi sie coraz oszczedniejszy, z drugiej PD lyka sobie tyle samo lub nawet wiecej, wiec ciezko cokolwiek stwierdzic. Ale obydwa auta byly robione z naciskiem na moc i moment a nie ekonomie jazdy.
                                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                      Zuzycie paliwa

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez dariuspolo
                                        szkoda, wyslalem zapytanie do Aligatora i Roba
                                        dobry pomysł
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • rob555
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 748

                                          #21
                                          Najprosciej:
                                          Zwiekszenie zakresu uzytecznych obr gdzie jest dostepny wysoki moment obrotowy zmiejsza zuzycie paliwa przy normalnej jezdzie.
                                          Wiec czy zrobisz CHIP tuning czy EKO tuning jesli bedzie wykonany poprawnie a nie zrobiony na max powinienes zaobserwowac zmiejszenie zuzycia paliwa (zazwyczaj).

                                          Co to ilosci procentowych to nie ma wzorow i smiac mi sie chce jak czytam te tabelki i wartosci....kazdy silnik inaczej reaguje. Znam przypadki gdzie spalanie przy mocnym modzie spada :diabelski_usmiech a czasem na delikatnym pali tyle samo albo wiecej bo taka uparta motorownia albo kierowca dupa i nie umie korzystac z mocy.

                                          Natomiast z doswiadczenia wiem ze silniki na pompowtryskach same z siebie wiecej pala od tych na pompie i po programie spalanie nadal jest wieksze niz analogiczne w VP
                                          pozdrawiam

                                          Diagnostyka i tuning
                                          hybrydowe wtryski i turbiny
                                          programy na ulice jak i do sportu

                                          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                          www.tune-up.pl

                                          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                          Komentarz

                                          • dariuspolo
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1168

                                            #22
                                            Dzieki rob555 za szybka odpowiedz.
                                            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                            Zuzycie paliwa

                                            Komentarz

                                            • fernando
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 1890

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Ziomal
                                              fernando napisał/a:
                                              a coś mi się obiło, że teraz programy fabryczne są pisane tak, żeby emisja spalin była jak najniższa, a nie aby uzyskać najmniejsze spalanie...
                                              Tylko po co ludziom którzy robia program jakas norma spalin ? Trzeba trafic na upierdliwego diagnoste.
                                              Otóż to :wink: W tym kontekście chodziło mi o fabryczny program sterowania pracą silnika. Wyraziłem się może trochę niejasno, bo chodziło mi o to, że tu tkwią rezerwy mocy, ale zapewne i oszczędności :idea:

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez rob555
                                                Zwiekszenie zakresu uzytecznych obr gdzie jest dostepny wysoki moment obrotowy zmiejsza zuzycie paliwa przy normalnej jezdzie.
                                                no, spoko, tylko to stwierdzenie jest takie bardziej teoretyczne, bo większość ciśnie bardziej i dosyć ciężko się od tego powstrzymać
                                                ale oczywiście masz rację, dzieki
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • Purchawa
                                                  Admin
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 8007

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  proponuję położyć piórko na pedale gazu i ściśle zastosować sie do zasad eko drivingu, który nie kosztuje nic...
                                                  A za to co zaoszczedzi na PSJ, kupi nowa sprezarke, bo sie kierownice zapieka. :P :lol:
                                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...